Tabu: Pojava Dedžala pred Sudnji dan
Autor: Kenan HodžićTvrdnja: Pojava nekog lika po imenu Dedžal pred Sudnji dan nema osnove u izvornom Islamu i čista je izmišljotina.
Slično kao i priča o Isa a.s., nemoguće je posložiti verziju priče o dedžalu, zbog teških i zamršenih nepravilnosti i kotradiktornosti u predajama. Iako se neki hadisi nalaze u dva Sahiha, imaju nespojive predaje.
Naravno, u Kur’anu nema ni jednog slova o Dedžalu.
Po jednoj verziji (kod Muslima),
to je čovjek, Iblisov sluga, ogromnog tijela i neopisive snage, koji živi na pustom ostrvu. Čorav je u jedno oko. Za sada je svezan, i čeka da ga Allah pusti. Jahaće na magarcu imeđu čijih ušiju ima 20 metara. Imaće moći i čuda kakva Allah nije dao nikome od Svojih poslanika. Njegova smutnja će zavladati svijetom, te će ostati 40 dana, ali će prvi dan biti kao godina, drugi kao mjesec, treći kao hefta, a ostali normalni dani. Proglasiće sebe bogom, nagrađivaće poklonike, a kažnjavaće one koji ga ne prihvate. Neće moći ući u Medinu. Biće ubijen rukom Isaa a.s. u Palestini.
Po drugoj verziji (u oba Sahiha),
to je jevrejski dječak po imenu Ibn Sajjad. Za razliku od prve verzije, ovaj Dedžal se rodio i živio u Medini!
Prenosi se da ge je Abdullah bin Omer naljutio pa se malac napuhao i ispunio cijelu ulicu. Pa mu reče sestra Hafsa: “Što si ga provocirao, zar ne znaš da je Poslanik rekao da će Dedžal izači kad se naljuti? Što si ga naljutio!”
Stoji u predajama da je Poslanik s.a.v.s sumnjao da je on Dedžal. Čuj Poslanik sumnjao!? Halo baa…ja sumnjam, ti sumnjaš…Poslanik zna! Objava mu dolazi! …jel poslanik il je šaman?
Još kažu kako se šunjao Poslanik s.a.v.s i Omer r.a. kroz palmovik i špijunirali malca od 8 godina ne bi li skontali jel’ Dedžal il’ nije?!. Najvećem Poslaniku i Allahovom miljeniku treba šunjanje po žbunju da sazna ko je malac! Estagfirullah!
Pripisuje se skupini najpoznatijih ashaba da su se zaklinjali najtežim zakletvama da je ovaj mali Ibn Sajjad Dedžal.
Naravno, u svim verzijama postoje sahih hadisi koji su kontradiktorni, pa čak u Muslimovoj zbirci jedan hadis kaže da je slijepo desno, a drugi da je slijepo lijevo oko.
Negdje se spominje kao mladić, a negdje kao starac. Negdje mu je kosa vako, a negdje nako.
Lirska slika poslanika s.a.v.s. u hadisima koji govore o Dedžalu je slika običnog šamana, astrologa koji nagađa i nezna šta govori. Ko ima stomak neka malo pročita, ja to neću da navodim ovdje. Ponižavajuća i uvredljiva slika za časnog Poslanika i miljenika a.s.
Nejse,
Nego Iblis, kojeg Allah mnogo puta spominje u Kur’anu kao izvor zla za ljudki rod, koji ima specijalni tretman besmrtnosti, i čija je smutnja najgora moguća, reči će na Sudnjem danu:
وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلَّا أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ
Ja nad vama nikakve moći nisam imao, samo sam vas zvao a vi ste mi se odazvali.
Hvala Allahu, to je božija pravda. Da šejtan ima moć nad ljudima, kakvog bi imao smisla obračun pred Allahom?! Allah ne dijeli zasluge ljudima i džinnima pod prisilom, nego pod slobodnom voljom.
Kakve sad’ ima veze Iblis sa Dedžalom?
Po kur’anskom učenju, šejtan nema fizičku moć nad insanom, niti ga fizički može prisiliti na zlo, dok s druge strane, šejtanov sluga, Dedžal, ima moć i silu koji prevazilaze sve ikada spomenuto u Kur’anu. Sa sobom će imati džennet i džehennem, za njim će izlaziti blago iz zemlje i pratiti ga kao trutovi maticu, ubijaće ljude a potom će ih oživljavati. Spuštaće kišu i kontrolisati usjeve…ma nema šta nema. Ni Allahu, Gospodaru svjetova, nisu plaho ostavili od onoga što su Dedžalu dali!
U hadisima stoji da se sva iskušenja od nastanka svijeta gomilaju kod Dedžala. Ezelska priprema za strašni udarac na jednu generaciju ljudi u dugom lancu povjesti čovječanstva. Vidi li iko neku mudrost ovdje…jer ja ne vidim? Ko će to odoljeti? Ljudi danas, a niti oni sutra, nemaju potrebu da ih raspoloviš na pola pa oživiš kako bi popustili u vjeri. To je kod većine dobrovoljna aktivnost!
Gospodaru Pravedni, zašto će ta jadna generacija ljudi biti iskušana takvim iskušenjem? Čime su zaslužili da im pošalješ poslanika koji odvodi u zabludu i dao si mu bolje mudžize nego Svojim poslanicima koji vode na pravi put.
Ne samo to, već imaju hadisi koji kažu da će Allah s njime poslati dva meleka u liku najpoznatijih poslanika. Dakle, Allah spušta meleke kako bi pomogao Dedžalu da zavede ljude. Neuzubillah! Allah kaže u Kur’anu:
مَا نُنَزِّلُ الْمَلَائِكَةَ إِلَّا بِالْحَقِّ
Mi meleke samo sa istinom spuštamo…
Njegovi opisi postoje u Starom zavjetu, knjizi Daniel, potpuno isti kao i u hadisima koji se pripisuju Poslaniku s.a.v.s.
Od najosnovnijih pitanja insana zaboli glava. Na primjer: Kako je izašao Dedžal? Allah mu dozvolio! Odakle mu tolike moći? Allah mu ih dao! Ispade Allahu cilj da što više ljudi ode u zabludu?!
Da je Allah dž.š. Svom miljeniku Muhammedu s.a.v.s. dao samo frakciju onoga što je dao Dedžalu, sav bi svijet primio Islam….ali nije. Što li?
Zamisli samo razočarenje Muhammeda s.a.v.s. na Sudnjem danu kada ugleda kako mu je Allah dž.š. poslao fitnu u ummet i sav njegov trud otišao uzalud…jer niko nije dobio tolike privilegije kao što je Dedžal.
وَمَا نُرْسِلُ بِالْآيَاتِ إِلَّا تَخْوِيفًا
…i nećemo čuda slati osim da ih zastrašimo.
Ovaj ajet u suri Al Isra jasno govori da Allah nikome i nikada ne daje čuda osim s ciljem da se ljudi prepadnu i povjeruju u poslanike, da krenu pravim putem.
U slučaju Dedžala, predaje kažu da mu je Allah dao čuda za suprotne ciljeve, a to je da ljude odvede s pravog puta. Neko je pogriješio, prenosilac predaje ili Allah, Gospodar svjetova?
لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا
Allah ne traži ni od koga mimo njegove mogućnosti.
Haj’ Allaha ti, kako ovaj ajet da shvate oni koji budu iskušani nevjerovatnim Dedžalovim super-kušnjama?
Kažu hadisi da je Poslanik a.s. opisao Dedžala i rekao: “Svi poslanici su upozoravali na njega, ali ja ću vam reči nešto što oni nisu! On je čorav, a vaš Gospodar nije čorav.”
Ispade Allah ima oba oka, Estagfirullah!
Ispade da nam to Poslanik a.s nije rekao, ne bi mogli primjetiti razliku između njega i Allaha dž.š.?! Estagfirullah!
مَّا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ
U Knjizi ništa nismo propustili!
Allah nas upozorava na razne fitne, iskušenja….pa čak nas upozorava na iskušenje djece naše rođene, a da ni jedne riječi ne kaže o najvećoj fitni u istoriji kosmosa!?
Kako navedeni ajet uklopiti u tu Allahovu zamku čovječanstvu? Estagfirullah!
Kad bi se ovo desilo po opisima iz ovih hadisa, svaki čovjek bi trebao reči Allahu na Sudnjem danu “Gospodaru, oprosti jer ja stvarno nisam kriv. Zašto me teretiš a poslao si mi fitnu koju si Ti lično pripremao od početka svijeta i vijeka, da bi na kraju snašla baš mene koji sam vjekovima udaljen od posljednjeg Poslanika, mene ‘vakog slabog i neukog’? Zar nisam mogao dobiti šansu kao svi ostali sinovi Ademovi?”
Ibn Hadžer kaže da će se od Dedžala spasiti samo 7000 ljudi. (?!)
Znači, kad bi danas došao Dedžal, za 40 dana bi odveo haman 7 milijardi sinova Ademovih u zabludu! To je više ljudi nego su Nuh, Musa, Isa, Ibrahim, i Muhammed a.s. uspjeli odvesti na istinu zajedno!
Sve ove priče oslikavaju okolinu srednjovekovnog čovjeka, jer oni koji su izmišljali ove hadise nisu mogli zamisliti drugačiju budučnost. Ne treba biti plaho pametan da skontaš da se takav oblik života više nikada neće vratiti, bez obzira na šta.
U poznatom hadisu u Sahih Muslimu stoji:
Tri su znaka poslije kojih ne vrijedi pokajanje; Izlazak sunca sa zapada, Dedžal, i Životinja.
U predanjima stoji da će nakon Dedžalove smrti Isa a.s. sve prevesti na Islam…ali po ovom hadisu, nema mu fajde da popravlja svijet, jer vjerovanje više ne vrijedi nakon Dedžala.
Allah dž.š. daje definiciju govora koji je neispravan i netačan, pa kaže:
وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا
A da on (Kur’an) nije od Allaha, u njemu bi mnoge kontradiktornosti našli.
Meni su priče i predanja o povratku Isaa, Dedžalu i mehdiju školski primjer kontradiktornosti i nedosljednosti.
Kako su muslimani reagovali na ove bajke kroz generacije?
Ove i slične nevjerovatne i fantastične priče, koje imamo u svojoj tradiciji i predajama, imaju dvosmjeran impakt na muslimane, a posebno na moderni muslimanski um…
Prvo, pojavljuju se ovakvi kao ja, koji to sve kategorički poriču i jednostavno odbijaju iz već navedenih razloga. Spokojno i mirna srca, svjesno i savjesno uz jasne dokaze, riješavamo se smeća i živimo sretno i zadovoljno do kraja života.
S druge strane, imamo one koji to kategorički prihvataju i ne usuđuju se kritizirati takve predaje, bojeći se odgovornosti pred Bogom. Dobrovoljno pristaju na slijepo vjerovanje i torturu svog uma, a često i srca. Ovaj stav neminovno vodi ka striktnosti i radikalizmu, u smislu “Mi smo u pravu pa makar bilo naopako, bez obzira šta svi drugi kažu!”. Logićki slijed događaja je da se ovakvi muslimani uzgoje potrebu da Islam nametnu silom, jer propovjed i ubjeđivanje neće uspjeti, čega su svjesni iz činjenice da je sve što vežu za Islam toliko komplikovano, kontradiktorni i nevjerovatno da ljudi neće jednostavno povjerovati. Ovaj tradicionalizam i anti-intelektualizam kroz historiju je stvorio represivne pokrete širom muslimanskog svijeta. Terorističke i nasilne metode su samo rezultat ovakvih i sličnih ideja i (ne)razmišljanja.
Zaključak
- Pojava Dedžala nema pomena niti ikakva utemeljenja u Kur’anu.
- Sve oko Dedžala je toliko nejasno, kontradiktorno i smršeno da niko nije u stanju to dovesti u red.
- Musliman nije obavezan da vjeruje išta osim jasnih kur’anskih načela, a pogotovu ne u ove bajke.
- Vjerovanje i propovjedanje ovih bajki doprinosi širenju i jačanju tradicionalnog kršćanstva.
- Ovakva vjerovanja iznjedravaju nasilnike, tlačitelje, a kasnije teroriste i genocidne fašiste kod muslimana.
Odlično zapažanje!
Znaš šta, ja sam bio okovan ovakvim vjerovanjem, i način mog razmišljanja je bio ovakav: Predznaci dolaska dedzdzala su već ovdje, on će doći uskoro, ja ga čekam, i ne radim ništa, jer smatram da nema smisla pokusavat bit bolji, nema smisla borit se za uspjehom na ovom svijetu, nema smisla da se popravim na bolje… Zašto da se trudim da uspijem u životu kad će uskoro doć neko da sve to pogazi? Odmah nemam volje ni za čim. Nemam motivaciju nikakvu. U isto vrijeme, okovan sam vjerovanjem da će svi nemuslimani u dzehennem, i da su oni svi nevjernici i da će krenut za dedzdalom, a istodobno čitam komentare kršćana koji također očekuju tog antihrista, i vidim da ga i oni mogu lahko prepoznat. Vidim da i oni “znaju” da ce taj antihrist doci iz reda jevreja i da ce ga samo jevreji štovat. Pa kontam u sebi, kako će ih prevarit, kad oni znaju da će prvo doći taj lažni krist, pa tek onda onaj pravi. Znači, nema neke logike. Ali sam bio ubijeđen sto posto da je tako, jer tako piše u hadisima. A ni jedan hadis nije isti. Čisto trovanje uma i srca. Onda mislim u sebi, ja sam musliman, ja nemam brige nikakve, izdrzat cu iskusenja od dedzdzala, i zivim u sadasnjosti pripremajuci se za buducu patnju. Ja sam vec sebi znaci patnju propisao, i ocekujem da drugog ishoda nema. Gubim nadu za bolje sutra, ne mogu da vjerujem u bolje sutra, jer dedzdzal je znak da ne postoji to bolje sutra. Sada kada sam se otrgnuo tih okova, hvala Allahu, prodisao sam. Kao da sam izašao iz ropstva vlastitog uma.
Hvala ti brate na ovom blogu, da te Allah nagradi i uputi, i da nam istinu uvijek pokazuje istinom, a neistinu neistinom!
Allahu dragom hvala što je ovaj trud urodio plodom. Isto sam se osjećao kao i ti…kao da pričaš moju priču.
Ono što sam u ovom blogu pogodio, od Allahove je dobrote prema nama, a ono što sam pogriješio (a garant ima i toga) to je od mog (privremenog) neznanja ili nepažnje.
Ovaj blog evolvira, mijenja se sa mnom. Kako ja zrijem i učim, tako i blog dopunjavam.
Allah te sačuvao i pomogao.
Esselamu alejkum!
Hvala Allahu da konačno počinje buđenje islamskog uma, koji je bio u okovima tradicionalnog učenja Islama, po principu “šuti, pamti, slušaj, ne pitaj i ne komentariši” , jer, to su, kao, principi po kojima se treba voditi učenik, onaj koji sluša i slijepo se pokorava učitelju, šejhu, alimu… Niste sami, Kenane, trebate se okupiti, vi, svi oni koji imaju znanje, i kojima je Kur’an na prvom mjestu, pa 500 svjetlosnih godina da prođe da bi neko nešto ponudio i kazao “ najvjerodostojnija knjiga poslije Kur’ana”! Ovo se i dalje plasira pod obaveznim kazati, kada se govori o hadisima, i ko je toliku nepravdu učinio da pripiše osobine “Odmah poslije Božijeg”?! Kako smo nasjeli na ovo?! Kad će krenuti revizija islamskog učenja i tumačenja, zbog kojeg bi danas i ubili jer “ ovo je ovako najispravnije i najtačnije, pa ko krene da kaže šta misli, i ko se usprotivi nametnutoj islamskoj misli, proglasit ćemo ga budalom i riješit stvar”. Nasjeli smo , ali od koga, da nam Kur’an ne bude vodilja na prvom mjestu, jer “u Božijoj Knjizi fali svašta nešto, pa ćemo dopuniti hadisom, koji su zapisivani 150 godina poslije preseljenja Poslanika s.a.w.s. Hadis zamjenjuju Kur’anom, i kada se ukaže na to, odgovaraju “ah pa to je derogirano, hadisom”?! Jesmo li mi normalni šta smo dozvolili! Pa odakle su se učile te islamske nauke, iz kojih knjiga i od kojih profesora? Evo danas, znamo ko je glava Saudije, pa ima li revizije na islamskim studijama?! Kada koji šejh tamo odgovara, kako ko dođe, tako se i zatvaraju ili puštaju?! Čak i prijevodi Kur’ana imali su za cilj neke vlasite interese, pa oni prijevodi koji su najbliži mogući arapskom prijevodu, mi za te prevodioce čuli nismo! Dakle, interes prije svega! Ali ne, ne smije se to spomenuti. A baš kao što rekoste, Allah nas upozorava da imamo neprijatelje u našoj porodici, našoj djeci…. Samo onaj ko krene čistim nijetom, ima nade, doći će do istine. Pa makar kopali cijelu vječnost. Molim Allaha da nas uputi na istine, razotkrije podvale stoljetne, i konačno se uradi revizija hadisa, historije Islama i Kur’anu dadne mjesto za koje nas je Allah dž. š. zadužio.
Bismillah. Insan na žalost ima tendenciju sebe postaviti na mnogo veće mijesto nego mu to suštinski ne pripada. Alim, ili onaj koji poznaje vjeru ima u islamu svoje karakteristike. Komentarisati Allahov govor ne oslanjajući se na tradicionalne tefsire a bez poznavanja klasičnog arapskog jezika i književnosti može biti velika umišljenost. Takođe, u islamu nije bilo alima koji nisu bili hafizi Qurana a većina velikih učenjaka su bili hafizi Qurana i hadisa. Drugo, uzeti pokušaj prevoda značanja Allahovog govora i na osnovu tog izvora samostalno donositi zaključke koji mogu uticati na osnove vjerovanja je opasnost kakvoj nema premca. Ova praksa je izrodila najekstreminje sekte u islamu poput ahmedija i slično. Treće, postoji sekta “Quranije” koja ima sličan akaid osim što oni imaju jači princip tj odbacuju sve hadise pa samim tim ne mogu doći u kontradikciju komentarisanja vjerodostojnosti hadisa iz perspektive onoga koji ima vrlo malo znanja o hadiskoj nauci. Iako Quranije imaju veliki problem da objasne kako se islam primjenjuje u praksi poput načina obavljanja namaza, hadža, dženaze i mnogih drugih važnih islamskih propisa, barem nisu sebe doveli u zamku da razmišljaju koji hadis bi mogao biti autentičan a koji ne od otprilike milion i dvije stotine hiljada hadisa. Sa druge strane u islamu postoji pravilo koje se zove idžma uleme i kaže da se ulema može razići po pitanju određenih propisa i mišljenja ali ako se sva ulema u određenoj generaciji složi po nekom pitanju, to postaje mutewatir ili propis u koji nema sumnje. Pitanje dolaska dedžala i isaa alejhiselam je stoljećima pitanje oko kojeg se niko od uleme nije razišao do dolaska ahmedija i Quranija. Dedžal je kao koncept toliko jasan u islamu da je postao dio namaza sa poznatom dovom koja se učin na kraju. Poznati imam umeta Sufijan Es Sevri bi od svoje djece tražio da ponove namaz ako nisu proučili dovu za zaštitu od dedžala na kraju namaza. Iako postoje različite predaje o dedžalu kao i o Isau i Mehdiji, koncept i suština je uvijek ista. Poslanik alejhiselam nije znao kad će se dedžal pojaviti pa je ashabe učio kako da se od njega zaštite kao da će to biti odmah poslje njegove smrti. I na kraju samo jedna interesantna informacija o hadisima. Najstariju zbirku hadisa je napisao tabiin koji je bio učenik ashaba Ebu Hurejre, Allah bio zadovoljan sa njim. Ta zbirka sadrži 160 hadisa koje je njegov učenik zapisao direktno od njega a svi znamo ko je bio Ebu Hurejre. Zanimljivo je da se svih 160 hadisa iz te zbirke nalaze u “sahihu”imama Buharije rahimehullah. Svi mi imamo izbor da vjerujemo u šta god hoćemo samo je problem kada čovjek krene u kritikovanje uleme sa znanjem koje nije ni 1% njihovog znanja. Imam Ahmed je znao milion hadisa napamet. Imam Buharija oko 600000. Imam Šafija je imao fotografsko pamćenje i pamtio je sve što jednom pročita. Imam Ebu Hanife je bio učenik 29 najpoznatijih tabiina koji su bili najbolji učenici ashaba poput Abdullaha ibn Mesuda. Mi svi znamo da su muslimani prepitivali sva moguća učenja i da su izazivali ulemu po pitanju mnogih stvari na čije je izazove ulema pisala knjige poput Ibn Tejmije koji je napisao 625 knjiga, i vrlo je simptomatično da stoljećima niko nije potegao pitanje pojave dedžala kako se to ovdje predstavlja. Pitanje Isaa i Mehdija je ulema raspravljala pa imamo poznatih učenjaka koji kažu da su Mehdi i Isa isti likovi ali po pitanju dedžala se niko nije razižao. Hvala
Hvala na posjeti.
Nažalost, nisi mi rekao ništa novo…al eto hvala na pokušaju.
Tvoje ubjeđenje da se niko nije razilazio ili razglabao po ovom pitanju govori koliko još pure trebaš pojest’… isto kao što i ja bijah prije 20 godina. Potpuno te razumijem u nadi da ćeš u zdravlju i veselju dočekati dan kad ćeš se sjetiti ovoga mog komentara. Meni su trebale dvije decenije nakon ovih informacija da skontam da nemam pojma ni o čemu. Nejse…Allah te pomogao i otvorio ti oči basireta.
Jedino u šta se smijem zakleti da sam u pravu jeste moja podrška svima da nastave sa učenjem i istraživanjem, jer svaki iskren trud dovodi do istine.
Poštovani.
Mogu razumjeti neke stvari u pisanju ovog čovjeka i sa respektom za njegovo zanimanje za istinu. Međutim, ne mogu da se otmem utisku da nije sistematski pristupio obradi ove teme,
kao i da ono što nije mogao da razumije pokušava da ospori. Naime, osporavajući dedžala, on, možda i nesvjesno, dovodi u pitanje ne samo hadiske predaje o tome, već i sam Kur an.
Iako se dedžal u Kuranu direktno ne spominjue, postoje brojne indirektne naznake za to.
Pitanje dedžala međutim, ne može se zanemariti. Moglo bi se govoriti o vjerodostojnosti hadisa koji o tome govore. Hadisa o dedžalu ima mnogo, ali njih 58 ima status mutefekun alejh hadisa. To znači da su ovi hadisi iz najmanje dva različita izvora – lanca prenosilaca stigla u identičnom obliku do svog prvog zapisivanja. Da ima apokrifnih ili lažnih ,hadisa, u to nema nikakve sumnje, što, hvala Allahu, nije slučaj sa Kur an i kerimom. Ono što neprijatelji islama nisu moglu izmijeniti ili izmislitiu Kuranu, pokušali su uraditi su sa drugim izvorom islama, tj. sa hadisom, gdje su jednim dijelom i uspjeli ubaciti znatan broj izmišljenih hadisa i o tome postoje brojne studije. Zato s hadisima treba biti jako oprezan i koristiti ih samo kao dopunu u razmijevanju Kurana. Kako rekosmo, 58 hadisa o dedžalu nije apokrifno ili izmišljeno. Njih treba sagledati kao cjelinu, a ne selektivno koristiti.
Bukvalno razumijevanje dedžala mnogih tumača dokazuje njihovu nesposobnost da ga makar razmotre, ako već ne mogu da razumiju i shvate malo drugačije. Da dedžala treba shvatiti simbolično, posebno kada je njegov opis u pitanju, govori činjenica da ga neće moći prepoznati onaj ko ne bude imao imana, bilo pismen ili ne, a da će ga moći prepoznati istinski vjernik, bio pismen ili ne. To znači i da mu značenje niti opis ne može biti bukvalan.
U Kurnanu stoji da Isa a.s. nije umro već ga je Allah uzdigao sebi. Dakle nije iskusio maut (smrt). A kako svako biće mora okusiti smrt, tako će i on morati da umre. O tome govori i ajet, koji glasi: “I nema nijednog sljedbenika knjige koji, kada on (Isa a.s.) bude umirao, neće u njega onako kako treba vjerovati.” To znači da Isa a.s. nije umro. A ako pažljivo pročitate Kuran, vidjećete da Kuran o njegovoj smrti govori u budućnosti. Pa kada bi on trebao da umre? O tome autor ovog članka nije pisao. A u hadisu je rečeno je da će umrijeti nakon što pobijedi dedžala.
P
“dovodi u pitanje ne samo hadiske predaje o tome, već i sam Kur an. Iako se dedžal u Kuranu direktno ne spominjue, postoje brojne indirektne naznake za to.”
– zamolio bih za primjer. Hvala.
Niko ne kaže da ne postoje “dedžali” u raznim oblicima, ali ja kažem da ne postoji “onaj i onakav Dedžal” opisan u tradiciji.
Ispravite me ako griješim, “mtefekun alejh” znači da su se složili “Buharija” i “Muslim”, btw potonji učenjak je učenik od prvog…
Da. Taj termin označava da se isti hadis sa istim senedom bilježi u obe knjige.
Šta je ovo Kenane, zar smo dotle došli da po nekima ako zanječemo “dežala” ko da smo nevjernici u Allaha Gospodara svjetova…koja budalaština…
سُبۡحَـٰنَ رَبِّكَ رَبِّ ٱلۡعِزَّةِ عَمَّا یَصِفُونَ وَسَلَـٰمٌ عَلَى ٱلۡمُرۡسَلِینَ وَٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِینَ
Pa tako nekako dođe… dirnuo si im u boga, i oni ga “nesvjesno” brane. Niko od njih ti neće reči da si nevjernik u Allaha, nego da si skrenuo sa “pravog puta”…tj. sa puta kojeg oni svetkuju i smatraju pravim. Tako da u neku ruku jesi nevjernik…ali u njihove svetinje, kao što su svi poslanici bili nevjernici u svetinje i put svojih naroda.
قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ
“Doista je za vas lijep uzor u Ibrahimu i onima s njim, kad su rekli narodu svom: “Uistinu, mi smo čisti od vas i onog šta obožavate mimo Allaha: Kafiri smo u vas i nastalo je između nas i vas neprijateljstvo i mržnja vječna, dok ne budete vjerovali u Allaha, Njega Jedinog
Prije svega moram da vam kazem da me samo Gospodar Milostivi uputio na vaš blog. Zadnje cetiri godine svaki dan citam Quran,te istrazujem. svaki put zatrazim od Allaha da me uputi na istinu,jer ne poznajem arapski jezik,a znamo da u prijevodima imamo raznoraznih manipulacija. Ili da kazem sve je do toga kako je prevodioc bio nadahnut. Tako sam to razumjela. Hadise sam odbacila citajuci izvornu Boziju rijec. Prvi ajet koji me potakao da posumnjam u hadise bio je ajet o obrednom pranju prije molitve u kojem se ne spominje ispiranje nosa,koje je za mene bilo izuzetno nelagodno,te ponavljanje svih radnji po tri puta. Mislim,ako je Allah rekao slijed pranja,a pri tom rekao da u Knjizi nista nije izostavio,ko je to sebi dao za pravo da dodaje i otezava.A Allah nam je jasno rekao da nam ne zeli otezati nego olaksati. Tako i bajke o dezdalu o kojem na nam Allah nije dao nikakvo znanje. Tad je i sve prakticno u vjeri probudilo sumnju u meni. Nakon skoro 4 godine,dovelo me do vasih blogova koje je potvrdilo moje sumnje i uputilo na istinu.Ono sto me cijelo vrijeme kopka je upravo saalat koji se spominje u Quranu,za razliku od hadiskog obavljanja namaza(ritulanog). Da li biste na tu temu mogli sta napisati,ili mozda i jeste,pa da mi proslijedite. Takodje me zanima vase misljenje o Imranovoj porodici. Da li sam dobro razumjela,da je Mejrema rodjena sestra Musa i Haruna. Ako bih sa nekim i porazgovarala o ovome,proglasavaju me heretikom, a mozda cak i nevjernikom.
Allah vas nagradio za vas trud i teznju ka istini. Molim Allaha da prosiri nase znanje i uputi ljude na istinu.