Tabu: Nevažeći ajeti I

Tvrdnja: Cijeli Kur’an je važeći, ajeti se ne sukobljavaju, derogacija je smišljena zbog nerazumjevanja Kur’ana!


Počeo bih sa riječima Allaha dž.š.

أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا

Zašto ne razumijevaju Kur’an!? Da je on od nekoga drugog do Allaha, sigurno bi u njemu mnoga neslaganja našli.

Šta je derogacija?

To je derogiranje ili stavljanje van snage određenog šerijatskog propisa na osnovu drugog.

Na prvi pogled ne izgleda strašno, jelde… ali ako malo bolje promisliš, to je musibet. Nakon slatke priče hodže sa mimbera ili u mejtefu kako je Islam savršen, Kur’an skladan, ma sve perfektno…pojavi se i ovaj musibet koji bukvalno kaže da se Allah predomislio, nešto je bilo halal eh sad je haram ili obrnuto! Da Allah sačuva, teško je insanu i kazati šta to znači, a ono što se krije po knjigama je gore!

Sjećam se prvi susret sa derogacijom u prvom razredu medrese bio je toliki šok za mene da i dan danas pred sobom vidim sliku profesora dok diktira i objašnjava lekciju dok se meni mozak komešao. Doživio sam potres imana, iako sam najgnusniju porciju pojeo na islamsko-teološkom fakultetu, valjda kad’ misle da je insan dovoljno odrastao da to može progutati…

Derogacija je tema koja se detaljno razglabala stoljećima, pogotovu u Fikhu i Usulu, iako je mnogo gora nego što zvuči, tefsiri su je puni. Nema muslimana ili učenjaka koji se bavio derogacijom a da nije imao teške emotivne i inelektualne probleme s njom…ali su to mnogi progutali, misleći da je to iskušenje na putu u Džennet, i još tjeraju druge da ju progutaju. Toliko je to fino upakovano, razrađeno, da obićni učenici sve prihvataju zdravo za gotovo, još je to potkovano tonom nakih hadisa i esera od ashaba i selefa da ljudi jednostavno odustaju od pomisli da se suprostave, pored toga što je derogacija jasan nasrtaj na intelekt i emocije insana, te vjeru u savršenstvo Allaha i Njegove riječi.

Nema iskrenog mumina i ašika Kur’ana a da mu neće laknuti kada sazna ovo što imam reći…

Nailazio sam na predavače i takozvane šejhove koji mene i slične nazivaju neprijateljima Islama jer kažemo da derogacije nema. Ja znam, a i oni znaju, da ne govore srcem niti umom…nego govore jezikom svojih autoriteta zasljepljeni i isprogramirani.

Ja kažem Allah je Gospodar svjetova, Sveznajući, nije se predomišljao u propisima, i Njegova knjiga je čista od poigravanja sa ljudima, Njegovi ajeti su jasni i savršeno skladni…ali ne! Oni će i drvlje i kamenje na nas samo da dokažu da je Kur’an manjkav i krnjav…da je Islam zafrkancija i da je Poslanik a.s. driblao muslimane, …hajmo sad ‘vako, eh nećemo! …’ajmo sad drugačije! Da Allah sačuva! Iako 100% ljudska izmišljotina i nahođenje u pokušaju tumačenja ajeta, ipak su uspjeli to umotati u celofan “jedne od disciplina kur’anske nauke”.

Samo informacije radi, ovo je jedna od najjačih oslonaca orijentalistima za udar na Kur’an i Islam, pri čemu smo mi muslimani najviše doprinjeli. Kršćanski misionar Haddad je napisao knjigu protiv Kur’ana koja se primarno oslanja na derogaciju kao “ogromni Muhamedov propust”.

Hvala dragom Allahu, i ovo je tema oko koje se mnogi muslimani ne slažu! No, bilo koji pobornik kulta ličnosti koji naiđe na ovo moje, ili nečije drugo, neslaganje po ovom, ili bilo kojem pitanju, povikaće “A ko si ti da se ne slažeš sa velikom ulemom selefa…i vaki si naki si i gori si!“. Pa, eto drago mi je da mogu reći da su mnogi učenjaci, oni koji nisu sebe omalovažavali pred drugima, niti su ugasili svoj um pred predajama, ostavili debele ćitabe koji niječu musibet derogacije.
S obzirom da je oduvijek postojala grupa učenjaka koji su nijekali derogaciju, s toga ja derogaciju klasificiram u novotarije.

Kroz svoja dugogodišna istraživanja islama i traganja za istinom primjetio sam da su učenjaci nailazili na umne bariere, iz potpuno razumljivih razloga, vjerovatno zbog okolnosti vremena ili mjesta u kojem su živjeli, te su sebi stvarali paradigme i dogme na osnovu kojih su razumjevali Kur’an i sunnet…ali su neminovno imali mnogo propusta, kao što i mi danas imamo propuste koje će inšallah popraviti neke buduće generacije. Kur’an je neiscrpni izvor mudrosti i spoznaje…i sramota je reći da je jedna generacija sve skontala i pokupila, a mi ostali smo samo prazna slama.

Vjerujem da je podjednako teško ubjediti muslimana koji nikada nije čuo za derogaciju u to da ona postoji…kao što je teško ubjediti onogo ko je učio o derogaciji u to da ona ne postoji. Ona je sama po sebi, ako se dublje razmisli, strašna i pogubna za Islam, ruši temelje vjere i potkopava cijeli sklad na kojem iman opstoji.

Naravno, derogacija je teoretski moguća samo u propisima, a nikako u obavjestima…jer time ispade da Allah dž.š. laže u derogiranoj obavjesti, što je ne pojmljivo. U propisima znači da po određenom pitanju ili tematici dođe do objave propisa, a nakon toga dođe do objave suprotnog propisa po istoj tematici.

Moj fokus je na derogaciju u Kur’anu, jer je derogacija u sunnetu drugačija i duža tema, koja ne predstavlja prijetnju akidetu muslimana.

Odmah u početku da podjelim neke statistike…Naime, postoje učenjaci koji su do te mjere favoriti derogacije da su poništili 500 ajeta iz Kur’ana!! Drugi su bili blaži, poput Ibn Dževzija koji kaže da u Kur’anu ima 247 derogiranih ajeta… Imami Sujuti kaže 20 ajeta, Zurqan kaže 7 ajeta, Mustafa Zejd kaže 6 ajeta…no najbolji dio je ovo:

Nema niti jednog ajeta za koji se kaže da je derogiran a da neko drugi nije dokazao suprotno! Tako kada govorimo o broju ajeta za koje neki učenjaci smatraju da su derogirani, ne radi se o istim ajetima. Faktički, u knjigama pobornika derogacije leže svi odgovori i dokazi za obaranje derogacije, ukoliko se sagledaju zajedno.
Dakle, broj ajeta za koje su svi mufessiri složni da su derogirani je nula!

Postavlja se pitanje, ima li kakav nepobitan i neosporiv dokaz u Kur’anu ili makar sahih hadisu da je nešto propisano u Kur’anu a potom derogirano drugim propisom, ili da Allah kaže da je to učinio, ili da poslanik kaže taj i taj ajet je derogiran tim i tim ajetom? Ne! Nema nigdje! Izazov je stavljen svim svjetovima da donesu jedan jedini neosporiv dokaz za takvo što. Hvala Allahu koji svoje riječi čuva od izvrtanja zlikovaca.

Od učenjaka koji negiraju derogaciju su Abu Muslim Al Asfahani, u tome ga podržao Fahr Razi, u svome tefsiru je bio naklonjen njegovim dokazima. Zatim Muhammed Abdu, Al Džebri, Muhamed Hudari, šejh Muhammed El-Gazali, šejh Ali Džuma, šejh Muhammed Saqqa, i mnogi drugi. Svi su ostavili ćitabe na temu negiranja ikakve derogacije u Kur’anu.

Kao i sve moje druge postove, tako ni ovaj ne pišem kao teološku studiju, nego kao skretanje pažnje, buđenje iz gafleta, a onaj ko želi detalje uvijek ih može naći u ćitabima. Bitno je da musliman olakša dušu pred teretom nametnutih umnotrpnih dogmi.

Navešću nekoliko išareta koje pobornici derogacije koriste kao dokaz, ali su daleko od toga:

وَإِذَا بَدَّلْنَا آيَةً مَّكَانَ آيَةٍ ۙ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يُنَزِّلُ قَالُوا إِنَّمَا أَنتَ مُفْتَرٍ ۚ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ

I kada Mi jedan ajet zamjenimo drugim, a Allah najbolje zna šta spušta, kažu “Ti samo izmišljaš!”, a nije tako, nego većina njih ne zna. – El Nahl 101

Kao i svaki drugi kur’anski tekst, mora se razumjevati u kontekstu, a kontekst ovog ajeta ne govori o kur’anskim ajetima, nego o kosmičkim čudima. Riječ “ajet” je na desetinama mjesta u Kur’anu korišetna za mudžizu ili čudo. Takođe je korišten glagol “spuštati” za ista čuda, a ne samo za objavu (vidi Al Šu’ara 4). Nema sumnje da je ovo mekkanska sura, i nema veze sa propisima. O čemu onda Allah govori? Ovaj ajet je veoma razumljiv ako se sagleda u kontekstu, te govori o tome da su mušrici tražili od Poslanika da im donese čuda ista kao kod prethodnih poslanika, no Allah dž.š. šalje objavu Kur’ana kao zamjenu, no oni razočarani kažu “…nama to nije čudo, ti samo izmišljaš taj Kur’an, hoćemo čudesa!”, no oni su neznalice jer je Kur’an zapravo najveće i najkorisnije čudo čovjećanstvu, daleko efektivnije od neke fizičke mudžize ograničene vremenom i prostorom.
Neki tefsiri spominju da je ovaj ajet imao povod objave, navodno su mekelije govorili: “Muhamed se igra sa svojim drugovima, danas im nesto zabrani pa sutra dozvoli…”, no ovo je očita neistina i izmišljotina, jer u Mekki nije bilo propisa.
Mnogi pak vele da se ajet odnosi na derogaciju drugih vjera Islamom, što je donekle prihvatljivo.

مَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (106) البقرة

Ni jedan ajet ne poništimo ili učinimo da ga ljudi zaborave, a da nećemo doći sa boljim ili sličnim njemu. Zar ne znaš da Allah sve može!?

Ovo je također ajet koji govori o čudima a ne o kur’anskim ajetima. Opet se jasno vidi iz konteksta, plus što kraj ajeta kaže “Allah sve može!”, aludirajući na čin a ne govor.
Konačno, Islam dolazi ljudima kao pokretač civilizacije i intelekta, svoje temelje gradi na logici gdje više čuda neće imati ulogu, niti će biti primarni način ubjeđivanja ljudi. Poslijednji Poslanik dolazi u vrijeme kada ljudski rod dorasta intelektualnom čudu, te kosmička čudesa bivaju nepotrebna za buduce generacije…

U ćitabima se spominje i derogacija ajeta kojih više nema u Kur’anu! Dakle Kur’an je felšav…fale ajeti pa i cijele sure od po nekoliko desetina sahifa!?
Postoje predaje da su neke sure nekada bile u Kur’anu i da ih je narod učio, čak i nakon Poslanikove a.s. smrti, pa su onda izgubljene i zaboravljene! Sufjan Es-Sevri kaže da je nestalo mnogo Kur’ana nakon bitke na Jemami, navodno zbog pogibije mnogih hafiza!

Učenjaci mezheba su povjerovali historiskim predajama i ahad hadisima da je Kur’an manjkav, i što je najgore, to su tek tako prihvatili. Svi prilaze tematici sa već programiranim ubjeđenjem da derogacija postoji…a ko traži – nađe. Kur’an je mutevatir predaja, te da mu nešto fali, i ta falinka bi bila mutevatir…ali hvala Bogu nije.

Dakle, volja ti po ehli-sunnetskom ili po šijitskom, Kur’an je manjkav i iskrivljen po mišljenju većine učenjaka! To se krije ko’ guja noge, a samo su rijetki ustali i pojasnili da je to laž i izmišljotina.

Ako već Posalnik a.s. nije spominjao derogaciju, niti je ima u Kur’anu…kako to da imamo toliko predaja od ashaba o derogaciji?
Jednostavno. Riječ “nesh” je termin kojeg su ashabi, a pogotovu Ibn Abbas, koristili za u značenju ograničavanja općenitog značenja i slično. U primjerima takvih predaja jasno se vidi da njihov termin ne znači današnju definiciju derogacije. Imami Ibnul- Kajim, imami Šatibi, Ad-Dehlevi, i drugi, napomenuli su u svojim knjigama da “nesh” u tim haberima od ashaba ne znači derogaciju u poznatom smislu.

Pazi sad’ ovo! Kažu da u Kur’anu postoje tri vrste derogacije:

  1. Derogacija propisa, sa postojećim tekstom ajeta. Znači, ajet ima u Kur’anu ali ničemu ne služi. Šuplja priča, što bi naš narod reko’.
  2. Derogacija (brisanje) teksta, uz uvažavanje propisa (!?) Znači, ajet izgubljen, ali se po njemu radi.
  3. Derogacija propisa i texta. Znači, bio ajet i radilo se po njemu, i više ga nema u Kur’anu niti se po tome radi.

Ne zna se koja je gora od gore, a najveći musibet je što ovo sve ima u Buhariji. Tačno mu’mina boli kada sluša ove gluposti, ali insan treba uzeti pouku i učiti. Goleme su zavjere kovane protiv Kur’ana od samog početka.

Derogacija I – poništavanje propisa iz postojećeg ajeta

Spomenut ću nekoliko primjera koji su predstavljali najveću prepreku za tumače Kur’ana, te većina za njih nije imala drugo objašnjenje nego da su derogirani:

Primjer 1:

الْآنَ خَفَّفَ اللَّهُ عَنكُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِيكُمْ ضَعْفًا ۚ فَإِن يَكُن مِّنكُم مِّائَةٌ صَابِرَةٌ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ ۚ وَإِن يَكُن مِّنكُمْ أَلْفٌ يَغْلِبُوا أَلْفَيْنِ بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ

Sada vam je Allah olakšao i On zna da ste postali slabiji, pa ako vas bude stotinu strpljivih neka pobjede dvije stotine, i ako vas je hiljadu, neka pobjede dvije hiljade. Allah je sa strpljivima.

U ovom ajetu se govori o obavezi muslimana da se strpe u bitkama pa makar bili duplo nadbrojani. No, ajet prije njega govori da su obavezni boriti se sa deset puta nadbrojnijim neprijateljem. Stoga, učenjaci kažu da je drugi ajet derogirao prvi, no to nije tačno. U prvom ajetu je propis za muslimane koji su u snazi i prednosti, a u drugom je propis za stanje slabosti. Poput namaza ili posta, postoji osnovni propis, a onda postoji olakšica u poteškoći. Isto kao što se namaz krati, tako se i broj neprijatelja skratio.

Primjer 2:

 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نَاجَيْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَةً ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَأَطْهَرُ ۚ فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (12) أَأَشْفَقْتُمْ أَن تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَاتٍ فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَتَابَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

O vjernici, kada se hoćete Poslaniku obratiti udjelite prije obraćanja sadaku, to vam je bolje i čišće, a ako nemate, Allah prašta i milostiv je. Je li vam teško da udjelite sadaku prije obraćanja Poslaniku, pa ako već to ne učinite, a Allah vam oprašta, onda namaz obavljajte i zekat dajite i Allahu i Poslaniku se pokoravajte, a Allah zna šta radite.

Kažu drugi ajet je derogirao prvi, no slučaj je jasan da se radi o propisu koji je važio za određenu situaciju i vremenski period. Nije derogiran nego je završio. Kao propisi oko Poslanikovog vjenčanja ili propisi koji su vezani za njega, pa se završavaju njegovom a.s. smrću.

Primjer 3 i 4:

Ajeti koji slijede su o zabrani alkohola i propisu posta. Ni jedan ovaj primjer nema nikakvu derogaciju, nego postepenost u propisu. Alkohol je zabranjen postepeno, svaki korak je vodio ultimativnom cilju – zabrani alkohola.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ

O vjernici, pijani nikako molitvu ne obavljajte, sve dok ne budete znali šta izgovarate… En Nisa 43

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

O vjernici, vino i kocka i kumiri i strjelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite. – El Maide 90

Nije alkohol bio naređen pa zabranjen, niti je post bio zabranjen pa naređen…dakle, nema derogacije, samo postepeno propisivanje. Dakle i sada kada bi neki musliman bio pijan, mora da sačeka da se otrijezni pa onda da klanja namaz! Propis i dalje važi, jasan ko’ dan.

…وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ…

Onima koji post podnose – otkup je da jednog siromaha nahrane…

فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ

Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede

Isto tako i post, svaki korak je vodio ultimativnom cilju – obavezan post ramazana. U početku biva dobrovoljan, s obavezom otkupa, a kasnije obavezan za sve koji ga podnose. Radi se o proširenju propisa, a ne o njegovoj izmjeni.

Primjer 5:

Ajeti koji govore o kazni za zinaluk, kažu da je propis bićevanja derogirao propis zatvaranja.

وَاللَّاتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِّنكُمْ ۖ فَإِن شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّىٰ يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلًا (15) وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنكُمْ فَآذُوهُمَا

A one koje učine razvrat od vaših žena, dovedite četiri svjedoka, pa ako posvjedoče, zatvorite ih u kući do smrti, ili dok im Allah ne da izlaz. A oni muškarci koji razvrat učine, uznemiravajte ih, pa ako se pokaju i poprave, ostavite ih…

a drugi ajet kaže:

الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ

Bludnicu i bludnika udarite sa stotnu bičeva…

No istina je da ovi ajeti nemaju veze jedan sa drugim, i ne postoji nikakva derogacija. Prvi ajeti govore o homoseksualcima, lezbejkama i pederima, što se jasno vidi iz konteksta ajeta. U drugom ajetu je jasno naglašeno da se radi o bludnicima.

Primjer 6:

فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا ۚ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ ۚ وَحَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ

Vidimo Mi kako sa žudnjom bacaš pogled prema nebu, i Mi ćemo sigurno učiniti da se okrećeš prema strani koju ti želiš: okreni zato lice svoje prema Časnome hramu!* I ma gdje bili, okrenite lica svoja na tu stranu. – El Bekara 144

Ovaj i slični ajeti, na prvi pogled, govore o derogaciji nečega što je bilo prije drugačije…No istina je da to nema veze sa derogacijom.

Kibla muslimana nije bila određena u početku, niti igdje u Kur’anu ima naređenje da se u namazu okreće prema Kudsu (Palestina, sjever Arabije). Dakle, to nije Allahov propis kojeg okretanje prema Kabi derogira i stavlja van snage, nego Poslanikovo a.s. nahođenje dok nije došao propis od Allaha da se okrenemo prema Kabi.

Ovakvih primjera je mnogo u Kur’anu za koje neki muslimani misle da su primjeri derogacije i time obmanjuju ljude i omalovažavaju Allahovu Knjigu.

 

Za kraj, izazov svim šprdavcima sa Allahovom Knjigom:

Ima li igdje jedan jedini hadis, da se iole može prihvatiti, a da u njemu Poslanik a.s. kaže da se neki ajet derogira nekom drugim ajetom? Ako je Allah objavio ajete, jedino Poslanik zna gdje koji ajet stoji i kako stoji, i jedini on ima pravo da daje upute vezane za ajete… jel’ dao i jednu??

لَا تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ

Nema promjene u Allahovim riječima… – Junus 64

وَاتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِن كِتَـابِ رَبِّكَ لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ …

Recituj ono što ti se objavljuje iz knjige Gospodara tvoga, niko Njegove riječi ne može izmjeniti,… – El Kehf 27

 

Nastavak o drugim vrstama derogacije slijedi uskoro…

Zaključak

  • Što bi naš narod bi rekao: Što čorav ne vidi, smisli!
  • Ako u Kur’anu ima derogacije, onda su ajeti o tome kako je Kur’an “…knjiga, čiji su ajeti mudri i pojašnjeni od strane Sveznajućeg i Mudrog…” derogirani.
  • Ako ima derogacije, onda je Kur’an koji je spušten u Lejletul-Kadr drugačiji od onoga koji mi imamo!
  • Gdje god neko spomene derogaciju ajeta, znaj da se radi o ne razumjevanju istog!
  • Nema sumnje u Kur’an, i nema razilaženja u njegovim ajetima i propisima…on je mudžiza za umove čovječanstva do kraja svijeta.

5 0 komentara

  • Nepoznato

    Elhmdulillah, znaci prejak blog i prejak clanak. Da Allah da pa da nas sto vise pocne razmisljati, pogotovo o Kur’anu, savrsenoj Bozijoj Rijeci.

    Sto se derogacije tice, znam da je jos i Muhammed Asad u svom tefsiru kategoricki odbio bilo kakvo derogiranje ajeta; njegovo objasnjenje 106. ajeta sure Beqara je to da se on odnosi na prethodne Objave, dakle derogiranje nekih zabrana npr. koje su bile date sljedbenicima Knjige.

    I inace stvarno mi je drago da postoje, i to kod nas u BiH, ljudi poput Alkemichara i tebe koji misle i razmisljaju; tesko je osloboditi se okova i lazi raznih skola, ucenjaka, komentara, izmisljenih hadisa i lazljive uleme, pogotovo ako si isao u medresu ili na Islamski fakultet; zato su mi Zapadnjaci konvertiti poput Asada, Knuta Holmboea, Jeffreya Langa realno uvijek imali bolji i jasniji pogled na ovu predivnu vjeru, neiskrivljen i neopterecen nekim serijatskim satro autoritetima i njihovim stavovima.

    Sve stvari i propisi koji su me zuljali u vjeri, nakon dugo citanja i razmisljanja su se uvijek ispostavili kao man-made. Islam je tako divan i prostran, Kur’an je zaista knjiga u koju nema sumnje i koja je toliko plemenita i duboka, a nas Gospodar je Najmilostiviji i nijedan on propis nije dao a da covjeku ne legne prirodno.

    Da malo vise sami citamo Kur’an i o njemu razmisljamo, a malo manje slusamo bajke i nekakvu ulemu sa raznim patologijama licnosti, mnogo bi nam kao ummetu bolje bilo.

    • Kenan

      Hvala na pohvalama i komentaru. Ponosan sam da imam takve čitaoce. Kao što sam na par mjesta spomenuo, ovi postovi su moja subjektivna razmišljanja i istraživanja, kao rezultat moje ne-tolerancije na razne tabu teme koje žuljaju po srcu. Hvala Allahu, ko traži nađe. Odgovori i smiraj su zatrpani pod smećem historije. Postoje još mnoge teme koje sputavaju iman, a čije okove pokušavam slomiti. Dobro bi mi došla pomoć od tebe i takvih. Tvoji komentari su uvijek dobro došli. Allah da nam bude na pomoći…

  • Nepoznato

    Amin, da Allah pomogne sve one koji se trude na njegovom putu i o Njemu razmisljaju, a Kur’an kao vodica uzimaju. I da pomogne tebe u pisanju ovog bloga; pretpostavljam da si mozda i nakupio do sad prijetnji ili ruznih komentara – ne obaziri se na to. Ima osim njih sigurno i jako mnogo onih koji istinu tek otkrivaju a i onih kojima je utjeha naici na ovakve teme i takve insane kao sto si ti i koji ce doviti da te Allah u svemu pomogne.

    “(Allah) Daje mudrost kome hoće. A kome se da mudrost, pa doista mu je dato mnogo dobro. A ne poučava se (niko), izuzev posjednici razuma” Beqara 269.

  • Nepoznato

    Amin, da Allah pomogne sve one koji se trude na njegovom putu i kojima je Kur’an vodilja. Pretpostavljam da si do sad nakupio i nesto kritika i prijetnji – ne obaziri se na to. Osim takvih sigurno ima i puno onih koji tragaju za istinom i kojima je utjeha naici na ove clanke i insana poput tebe, iako ti mozda imas osjecaj da pricas u havu i koji dove da te Allah u svemu pomogne.

    Za vecinu ljudi uvijek je i bilo ovako: “Zašto oni o Kur’anu ne razmisle? Zar im dolazi nešto što nije dolazilo njihovim precima davnim? Ili oni ne poznaju Poslanika svoga, pa ga zato poriču? Kako govore: “Džini su u njemu!” Međutim, on im istinu donosi, ali većina njih prezire istinu” (Muminun 68/70), ali ti se zahvali Allahu jer “(Allah) daje mudrost kome hoće. A kome se da mudrost, pa doista mu je dato mnogo dobro. A ne poučava se (niko) izuzev posjednici razuma” (Beqara 269)

    • Kenan Hodžić

      Hvala Allahu još nisam imao loših iskustava…ali vjerujem da je to zato što naši fanatici još nisu naletili na ovaj blog. Ali, bitno je da postoji za one kojima treba. Hvala na podršci, mnogo mi znači.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

RSS
Follow by Email
Telegram